۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۲۳:۵۰

اکثریت یهودیان آمریکا حامی توافق هسته ای با ایران هستند

اکثریت یهودیان آمریکا حامی توافق هسته ای با ایران هستند

نتایج یک نظرسنجی که توسط روزنامه صهیونیستی جروزالم پست انجام شده، نشان می دهد ۵۹ درصد از یهودیان آمریکا موافق توافق هسته ای احتمالی با ایران هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می شود که تنها ۲۰ روز تا ضرب الاجل توافق شده بین ایران و گروه ۱+۵ برای نگارش متن توافق جامع هسته ای زمان باقی مانده است. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که در حال حاضر درصد بزرگتری از یهودیان موافق توافق هسته ای با ایران هستند.

در ماه آوریل نتایج نظرسنجی شبکه خبری سی ان ان نشان می داد که ۵۳ درصد از یهودیان آمریکایی از توافق احتمالی هسته ای با ایران حمایت می کنند. این نظرسنجی از یک هزار یهودی بزرگسال ساکن آمریکا بین روزهای ۳۱ ماه می تا سوم ژوئن انجام شده است.

براساس این گزارش ۷۸ درصد یهودیان آمریکایی زمانی که از آنها سوال شده آیا موافق توافقی هستند که امکان بازرسی های سرزده از تاسیسات هسته ای ایران را فراهم کرده و سطح غنی سازی ایران را بسیار پایین تر از سطح مورد نیاز برای ساخت بمب نگاه می دارد، پاسخ مثبت داده اند.

از سوی دیگر ۵۶ درصد از یهودیان آمریکایی معتقد هستند که باراک اوباما درباره ایران عملکرد مناسبی داشته و ۴۴ درصد نیز از عملکرد وی در زمان ریاست جمهوری ناراضی بوده اند.

همچنین زمانی که از این هزار یهودی آمریکایی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ سوال شده، حمایت گسترده ای از نامزدی هیلای کلینتون نامزد احتمالی حزب دموکرات در این انتخابات داشته اند.

براساس این گزارش ۶۸ درصد یهودیان آمریکا از هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ حمایت می کنند. این در حالی است که تنها ۳۰ درصد آنها گفته اند حامی جب بوش نامزد احتمالی جمهوریخواهان در این انتخابات خواهند بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
کد خبر 2775080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha